01/01/2013

Het Nieuwsblad en L’Avenir verstevigen lokale aanwezigheid met grootste gratis magazine in België

De redacties van Het Nieuwsblad/De Gentenaar en L’Avenir brengen vanaf 1 januari 2013 een nieuw gratis lokaal magazine op de markt onder de naam “Het Nieuwsblad-Rondom” in Vlaanderen en “Proximag-Lavenir.net” in Franstalig België.

Het Nieuwsblad Rondom / Proximag Lavenir.net

Het nieuwe magazine wordt huis-aan-huis verspreid op meer dan 3.500.000 exemplaren in het noorden en het zuiden van het land. Het wordt daarmee meteen de publicatie die het grootst aantal Belgen bereikt.

Het gratis magazine verschijnt op 76 lokale edities; in het merendeel van de edities gebeurt de verspreiding  tweewekelijks en in sommige regio’s wekelijks. Dankzij dit groot aantal edities zal het magazine veel (hyper)lokale informatie bevatten die de dagelijkse regionale berichtgeving in Het Nieuwsblad en L’Avenir perfect aanvult.

Uit onderzoek dat Corelio voerde bij lezers en adverteerders blijkt dat de markt vragende partij is voor een magazine met veel kwalitatieve lokale info. Uit datzelfde onderzoek is voorts ook een duidelijke voorkeur gebleken voor een magazine in glossy-uitvoering.

Dit nieuwe project is uniek binnen het Belgische medialandschap en past binnen de ambitie van de Corelio- groep om op alle fronten te innoveren.  Deze vernieuwing betekent wel dat de huidige huis-aan-huispublicatie binnen de groep, Passe-Partout, vanaf 1 januari volgend jaar verdwijnt.

“Onze Nederlandstalige en Franstalige nieuwsmerken verwierven een sterke positie op de lezersmarkt zowel in print als digitaal”, aldus  Luc Missorten, CEO van Corelio. “Die mooie uitgangspositie willen we nu volop benutten om nog beter in te spelen op de vraag van lokale adverteerders. Door alle sterktes binnen onze groep te combineren kunnen we een uniek print- en digitaal aanbod uitwerken voor de lokale adverteerder. Geen enkele Belgische concurrent-uitgever kan immers de combinatie voorleggen van een uitgebreid lokaal verkoopsteam (zoals de Passe-Partout-medewerkers), kwalitatieve lokale content (Het Nieuwsblad en L’Avenir) en lokale digitale producten (gemeentesites op L’Avenir.net en Nieuwsblad.be, CitySecrets.be en PlusPlus.be). “

De regionale verkoopteams binnen Corelio Connect en de lokale verkoopteams binnen Passe-Partout  smelten samen tot Connect Regional dat zal instaan voor een multimediaal aanbod voor de lokale adverteerder. ”Zo beantwoorden we aan de vraag van adverteerders naar één contactpersoon binnen Corelio voor al hun lokale advertentiebehoeften, zowel in print als digitaal”, benadrukt Yves Craen die Corelio Connect Regional zal leiden.